Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-12-13, 20:36   #1
 
poppees avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Ort: Vårby, Huddinge
Inlägg: 62
Sharp$: 1239

Liten insats, enbart trav
Stats: 163 - 1424 - 0
ROI: 132.59%
Vinstprocent: 10.27%

Standard

Söker sportstrader


Hej

Jag letar efter dig som har planer på att leva på sportstrading, eller dig som redan gör det.

Min kvinna tänker sig snart arbeta utomlands och jag kommer att följa med som... lyxhustru (om man får använda ett så fånigt ord). Hon kommer att tjäna tillräckligt för oss båda så jag kan använda min tid åt att bli en mästare på sportstrading.

Jag vill ha lite mentalt tuggmotstånd på svenska i ämnet. Kanske även träffas och utbyta erfarenheter om du bor i Stockholm med omnejd.

Hojta!

Pontus
poppee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 09:00   #2
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Lät som ett trevligt liv.

Vilken tidszon kommer du att befinna dig i? Jag själv håller på med en del sportstrading på främst NBA men även ATP/WTA.

Basketen är ju lite smådryga tider och det kan lätt bli lite ensamt. Hade gärna haft ett bollplank under dessa tider...

Har du mycket erfarenhet av Betfair?
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 09:13   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Skulle inte råda ngn att satsa på det i nuläget. Jag har gjort det på heltid sen 2008 och skillnaden är enorm. Likviditeten på dom mindre marknaderna (som var lätt att tjäna pengar på tidigare), är i stort sett borta.

Visst finns det pengar på dom stora eventen som NBA, WTA samt ATP men att komma in som grön där är absolut inte att rekommendera, allt som dyker upp av värde äts snabbt upp av botar och hungriga handlare. Satsa på att packa bananer eller rensa torsk ist medan flickvännen jobbar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hatten1 (+20)
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 09:29   #4
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Jag är av åsikten att "alla är barn i början". Man kan nog inte förvänta sig att börja med något och vara expert på det direkt. Med det sagt så är det nog så att det är svårare idag än tidigare, framförallt på tennisen.
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 09:58   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Fast det var bra mycket lättare att vara "barn" 2008 än 2016, skillnaden är brutal. Det du kan ha en edge på när du handlar tennis är om du besitter en enorm kunskap om sporten som sådan, ytterst sällan som det dyker upp stora värden och när det gör det så är alla gamar inklusive botar blixtsnabba
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 10:00   #6
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Bara att kika på en sådan marknad som set winner, den var en guldgruva fram till för 7 år sen då betfairs egna bot förstörde den totalt. Likadant med total points-marknader i basketen, dom är helt meningslösa nu om man inte vill kika på hoppande botar
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 10:02   #7
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Jag hör absolut vad du säger. Vilka marknader är det du är mest involverad i?

Jag sitter ju oftast på lite längre positioner och swingar. Av den anledningen så är NBA en ganska ok marknad. Särskilt nu när B365 har streams från matcherna. Det var betydligt värre förut. Då var det i princip omöjligt att få information när bänken kom in och känna av momentum i matchen...
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 10:04   #8
 
poppees avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Ort: Vårby, Huddinge
Inlägg: 62
Sharp$: 1239

Liten insats, enbart trav
Stats: 163 - 1424 - 0
ROI: 132.59%
Vinstprocent: 10.27%

Standard

Ingen aning om var jag kommer att hamna. Natalie har en utbildning inom hälsovård som är eftertraktad men där det inte finns mer än några lediga jobb i varje land. Just nu har hon sökt jobb i Paris, Luxemburg, Washington och Hawaii. Lite olika tidszoner där!

Basket har jag nollkoll på, tennis är jag intresserad av men har inte gjort något av ännu. Jag nöter galopp nu. Varje dag sitter jag med galoppen från England mellan 13-17, ibland till 20. Jag tror på att göra samma sak om och om igen tills man blir riktigt bra på det. Och just nu gör jag galopp. När jag kan det ska jag titta på tennis.

Jag använder mig av Bet Angel och är just nu enbart på Betfair. Bet Angel har en koppling mot Betdaq också men jag har inte använt den. Inte heller har jag kollat på Smarkets eller Matchbook.

Vad har basketen för tider? Och vilken typ av trading gör du på den?

När det gäller galoppen är min stora utmaning just nu att samla erfarenhet i att läsa marknaden. Jag gör lite mer vinst än förlust (358,- igår), men jag har inte ännu erfarenheten som ger den där självklara säkerheten. Jag tror att jag kommer att behöva 100-200 timmar till, vilket i mitt fall är en månad.
poppee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 10:10   #9
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Galoppen har varit bra den med, tyvärr är den helt styrd av botarnas algoritmer nu. Vill inte låta bitter men det är verkligen inget du vill slösa pengar på.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 10:10   #10
 
poppees avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Ort: Vårby, Huddinge
Inlägg: 62
Sharp$: 1239

Liten insats, enbart trav
Stats: 163 - 1424 - 0
ROI: 132.59%
Vinstprocent: 10.27%

Standard

Och Nicksson, jag har ingen erfarenhet av 2008 som tur är. Jag har ingen illusion av att det är lätt men är övertygad om att jag kommer att kunna försörja mig.
poppee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 10:34   #11
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Jag hör absolut vad du säger. Vilka marknader är det du är mest involverad i?

Jag sitter ju oftast på lite längre positioner och swingar. Av den anledningen så är NBA en ganska ok marknad. Särskilt nu när B365 har streams från matcherna. Det var betydligt värre förut. Då var det i princip omöjligt att få information när bänken kom in och känna av momentum i matchen...
Då jag har småbarn funkar inte nattpassen för mig, jag kör mest tennis. ITF samt WTA, Basketen kör jag det jag hinner på kvällar, Euro-league är helt ok även om det inte går att jämföra med NBA.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 13:30   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Lyssna inte på Nicksson, han är en gammal eremit som bott under en sten i ett decennium, för han är glaset alltid halvtomt.

Inget är omöjligt, jag har hankat mig fram på fram på framförallt basket i ett par år, och då har jag fortfarande inte ens lärt mig alla regler i basket.

När runtomkring ser att bänken kommer in, fattar jag ingen skillnad, känner kanske igen 15-20spelare i NBA, så vill egentligen inte veta hur mycket jag ger bort i rena pengar på att vara för lat för att sätta mig in i saker.

För mig är det svåra förlusterna, och tro mig dom kommer komma dom med, när det går dåligt förvandlas jag till en bettare med extremt dåligt moneymanagment.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nicksson (+500)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 14:06   #13
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Sskssk slog väl huvudet på spiken där. Det är alltid disciplinen som är ens största fiende.

Istället för att röda en trade som går emot en så börjar man hoppas...
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 14:25   #14
 
poppees avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Ort: Vårby, Huddinge
Inlägg: 62
Sharp$: 1239

Liten insats, enbart trav
Stats: 163 - 1424 - 0
ROI: 132.59%
Vinstprocent: 10.27%

Standard

Förluster? Jora. Jag försökte vara en BOT (man kan trada med automatik i Bet Angel) för en vecka sen. Jag gjorde något fel och systemet la samma order 10 ggr på 10 sek. Där förlorade jag 4.200,-. Jag skiter i att försöka vara en bot hädanefter. Timmar framför skärmen är det som gäller nu.

Jag har några regler för mig själv (förutom det där med BOT).

INTE vara stressad, trött eller arg.
INTE dricka alkohol (nåja, en öl i slutet på dagen går bra).
INTE "jaga" en förlust.

Och så några som jag har satt upp för mitt spel på galoppen

INTE spela In-Play på lopp kortare än 2000 meter.
(Och så min svåraste) KLIVA AV NÄR JAG GÅR MED FÖRLUST!!!

Jag känner igen vad du säger om att bli en bettare, men jag har den djäveln under kontroll i 98% av fallen. Det svåra för mig är att kliva av mitt spel när det står -400 i rött och acceptera förlusten. Men jag tränar och tränar genom att utsätta mig för den. Tricket för mig är att sätta en gräns i huvudet redan innan, och sedan ta ett alvarligt snack med mig själv om jag inte gör vad jag har planerat. Och när jag kliver av med 400,- minus så klappar jag mig själv på huvudet och ler. Fast först måste jag lugna ner mig några minuter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Masho123 (+1)
poppee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 14:47   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Lyssna inte på Nicksson, han är en gammal eremit som bott under en sten i ett decennium, för han är glaset alltid halvtomt.

Inget är omöjligt, jag har hankat mig fram på fram på framförallt basket i ett par år, och då har jag fortfarande inte ens lärt mig alla regler i basket.

När runtomkring ser att bänken kommer in, fattar jag ingen skillnad, känner kanske igen 15-20spelare i NBA, så vill egentligen inte veta hur mycket jag ger bort i rena pengar på att vara för lat för att sätta mig in i saker.

För mig är det svåra förlusterna, och tro mig dom kommer komma dom med, när det går dåligt förvandlas jag till en bettare med extremt dåligt moneymanagment.

Va fan, hade det inte varit för mig så hade du stått vid svarven och rakat huvudet med rakhyvel varje morgon
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+500)
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td